20. aprilli õhtust saadik olin Euroopas ringi
kondanud, sest olin üks õnnelikest Eesti delegaatidest GA-l. Kogu trip on
uskumatult vapustav, aga kõigest sellest mõni teine kord. Sel korral jutustan
väheke hoopis bondingu kursusest Saksamaal...
30. aprill ja BESTi üldkogu viimane päev
Kreetal. Tegemist on kõige tüütuma ja põnevama hetkega, sest terve päev
toimuvad erinevad hääletused. Kuna minu kursus pidi sel päeval juba algama ning
usaldasin 100%-liselt kaasdelegaati Kiffi, otsustasin, et alustan sel hommikul
teekonda Chaniast Stuttgarti. Õnneks ei lennanud ma üksinda. GA Paradise’st olid
minuga samale kursusele tulemas Esra ja Cem Türgist. Paraku oli pidu viimasel
päeval olnud nii vinge, et Cem ei jõudnud hommikul meiega lennukile ning tuli
järgmisel päeval järele. Tuli välja, et see oli päris kulukas nali, ärge järgi
tehke! J
Hetk enne maandumist oli tõsiselt südantsoojendav – ilm oli suurepärane,
Saksamaa nägi vapustav välja, sest kõikjal paistis rohelus ja sirged kiirteed.
Ma ei oleks uskunud, et seda kunagi ütlen, aga mul sai juba tõesti palmidest
villand ning mul oli nii hea meel näha meile tuttavaid leht- ja okaspuid.
Kohale jõudes sai selgeks, mis on bondingu ja
BESTi peamine vahe. It’s MONEY. Lihtsalt selle pärast, et korraldajatel polnud
kuhugi toitu mahutada, osteti kursuse tarvis uus kaheukseline külmkapp. Lisaks
sellele soetati veel 28 voodipesukomplekti ja gaasigrill BBQ peoks.
Nüüd täpsemalt – tegemist oli autotööstust
puudutava kursusega. Muidugi oli see selleks perfektne koht, sest Saksamaa on autode
sünnimaa ja tänaseks absoluutne liider Euroopa autotööstuses. Stuttgart on
Saksamaal suuruselt kuues linn ning tuntud oma kõrgtehnoloogiliste tööstuste
poolest. Seal asuvad täna nii Mercedes-Benzi, Mahle, Boschi kui ka Porsche
peakontorid. Just selle tõttu oligi meie akadeemiline osa väga aktiivne. Teen
kiire ülevaate:
Mercedez
– Benz muuseum – Tegelikult ei olnud see akadeemilises
kavas sees, kuid meil oli üks õhtu vabaks jäetud ning otsustasime kogu grupiga,
et kui juba nii kaugele oleme tulnud, peame selle ära nägema. See on üheksa
korruseline ja esindatud on vähemalt 160 autot. Ülesehitus on kronoloogiline
ning muuseumis jalutades on pöörselt lahe jälgida masinate arengut aastate
vältel. Muuseumis on esindatud kõik mudelid, millest unistada oskaks: 540k
special, 300 SL, 220S, CLS, C111 seeria, lisaks muidugi kõiksugused bussid ja race-carid. Kahest tunnist selles
muuseumis jääb ilmselgelt väheks.
Bondingu
tutvustus – kes veel ei tea, siis bonding on BESTi
koostööpartner. Oleme väga sarnased organisatsioonid, kuid nende põhirõhk on job-fairidel, mitte kursustel.
Tegutsevad vaid Saksamaal, kokku on neil LBG-sid (Local Bonding Group’e) 11.
Suurte messide tõttu on neil väga suured sissetulekud ning promomaterjale on
neil ka palju. Näiteks kogu welcome-bag oli täis vaid bondingu enda markereid,
märkepabereid, kondoome, žetoone ja komme.
Formula
students – Käisime Stuttgarti ülikoolis kahel Formula
tiimil külas, kusjuures üks neist ehitab elektriautot. Kuulsime mõtlema tiimi
kohta palju põnevat, mõistsime nende erinevusi ning sarnasusi. Mina igatahes
jäin nii rahule, et leppisin ühe tiimiga kokku, et augustikuus Itaalias
võistlusel kohtume.
Kautex
Textron – See on firma, mis tegeleb peamiselt
plastikust kütusepaakide tootmisega. Ühe auto juures tundub kütusepaak
küllaltki tühine element, kuid tegelikult on seal väga jõhker teadus taga. Igal
automudelil on oma disainiga kütusepaak, praegu koosneb paak vähemalt kuuest
erinevast kihist ning pidevalt käib uute ideede testimine. Tegemist on hästi
rahvusvahelise firmaga ja tudengeid võetakse igalt poolt, eriti otsitakse
materjalitehnolooge, keemikuid ja tegelikult kõiki teisi ka! J
Fraunhofer – Tegemist on uuringutele pühendunud organisatsiooniga. Ülikoolis
viidi läbi töötuba, mille eesmärk oli meile tutvustada liinitööd ja
masstootmist. Kokku kestis see 7 tundi ning vähemalt 2 sellest kulus puhtalt
paberlennukite voltimisele. Aga iga korraga läks meie tootmisprotsess
töökindlamaks ja sujuvamaks, sest kasutasime erinevaid võtteid. Kokkuvõttes oli
see tüütu aga äärmiselt arendav töötuba.
Ja
lõpuks Porsche tehas ja sealne muuseum – Kindlalt
selle ürituse pärl. Käisime läbi kogu Stuttgartis asuva Porsche kompleksi.
Esialgu kuulasime meeliköitvaid presekaid Porsche juhtivtöötajatelt ja
liikusime siis edasi tehasesse. Külastasime nii mootori kui ka autode
kokkupaneku liine. Hämmastav oli see, et kõik toimib automaatika peal.
Võrreldes Kautexiga oli töö planeeritum, sujuvam ja puhtam, just nagu Porschele
kohane. Huvitavaid fakte: kuna pind on kõikjal kallis ja ruumi laienemiseks
pole, siis kasvab ka Porsche tehas nüüd kõrgustesse; iga Porsche on natuke oma
moodi, ükski pole päris sama, sest lähtutakse kliendi soovist; tootmine ainult
Saksamaal; 90% varuosadest tuuakse 250 km raadiusest veokitega, seega Porsche
on ikka väga ehtne saksa masin; töötajaid valides loeb ikkagi sinu hoiak ja
kogemus, mitte hinded paberil; Stuttgartis toodetakse 200 autot päevas;
järjekorrad auto tellimiseks on 4-12 kuud, sest tahtjaid on lihtsalt nii palju;
Cayenne on enim müüdud mudel, sellega sõidavad enamasti firmajuhtide naised; jõukad
firmajuhid ise sõidavad Carrera 911ga; Porsche CEO sõidab 911 GT3-ga.
Saksamaaga tutvumise eesmärgil käisime ühes
Saksamaa vanimas linnas Kölnis, tegime kohustusliku City Rally Stuttgartis,
külastasime kohalikku pruulikoda ja viimaks ka õllefestivali Cannstatter
Volksfest. Viimane oli vapustav kogemus! Järgmisel korral tuleb kindlasti
endale soetada Saksamaa rahvuslik kostüüm, et tekitada veel sügavam emotsioon.
Viimane päev ja eksam jäi mul paraku nägemata,
sest alustasin juba varahommikul oma teekonda Eestisse, et jõuda kohalikule
GA-le. Muidugi oli see otsus õigustatud ning sai väärilise lõpu. Nüüd on aga
veelgi enam motti ühel päeval tagasi Saksamaale naasta ja korralikult lõpuni
välja minna.
Kui kellegi on veel küsimusi, siis räägin hea
meelega, praeguseks tõmbaks otsad kokku. Kokkuvõttes jäin oma esimese kursusega
ülimalt rahule ning soovitan teistelgi bondingu kursustele kandideerida, sest
nad korraldavad ikkagi oma üritusi teisiti kui meie, nende kursused on tasuta
ja ei lähe 3 kursuse loetelusse kirja!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar