„Automotive – harder, faster, Stuttgart!“, Stuttgart, 30. aprill – 8. mai

teisipäev, 26. mai 2015



20. aprilli õhtust saadik olin Euroopas ringi kondanud, sest olin üks õnnelikest Eesti delegaatidest GA-l. Kogu trip on uskumatult vapustav, aga kõigest sellest mõni teine kord. Sel korral jutustan väheke hoopis bondingu kursusest Saksamaal...
30. aprill ja BESTi üldkogu viimane päev Kreetal. Tegemist on kõige tüütuma ja põnevama hetkega, sest terve päev toimuvad erinevad hääletused. Kuna minu kursus pidi sel päeval juba algama ning usaldasin 100%-liselt kaasdelegaati Kiffi, otsustasin, et alustan sel hommikul teekonda Chaniast Stuttgarti. Õnneks ei lennanud ma üksinda. GA Paradise’st olid minuga samale kursusele tulemas Esra ja Cem Türgist. Paraku oli pidu viimasel päeval olnud nii vinge, et Cem ei jõudnud hommikul meiega lennukile ning tuli järgmisel päeval järele. Tuli välja, et see oli päris kulukas nali, ärge järgi tehke! J

Hetk enne maandumist oli tõsiselt südantsoojendav – ilm oli suurepärane, Saksamaa nägi vapustav välja, sest kõikjal paistis rohelus ja sirged kiirteed. Ma ei oleks uskunud, et seda kunagi ütlen, aga mul sai juba tõesti palmidest villand ning mul oli nii hea meel näha meile tuttavaid leht- ja okaspuid.

Kohale jõudes sai selgeks, mis on bondingu ja BESTi peamine vahe. It’s MONEY. Lihtsalt selle pärast, et korraldajatel polnud kuhugi toitu mahutada, osteti kursuse tarvis uus kaheukseline külmkapp. Lisaks sellele soetati veel 28 voodipesukomplekti ja gaasigrill BBQ peoks.  
Nüüd täpsemalt – tegemist oli autotööstust puudutava kursusega. Muidugi oli see selleks perfektne koht, sest Saksamaa on autode sünnimaa ja tänaseks absoluutne liider Euroopa autotööstuses. Stuttgart on Saksamaal suuruselt kuues linn ning tuntud oma kõrgtehnoloogiliste tööstuste poolest. Seal asuvad täna nii Mercedes-Benzi, Mahle, Boschi kui ka Porsche peakontorid. Just selle tõttu oligi meie akadeemiline osa väga aktiivne. Teen kiire ülevaate:
Mercedez – Benz muuseum – Tegelikult ei olnud see akadeemilises kavas sees, kuid meil oli üks õhtu vabaks jäetud ning otsustasime kogu grupiga, et kui juba nii kaugele oleme tulnud, peame selle ära nägema. See on üheksa korruseline ja esindatud on vähemalt 160 autot. Ülesehitus on kronoloogiline ning muuseumis jalutades on pöörselt lahe jälgida masinate arengut aastate vältel. Muuseumis on esindatud kõik mudelid, millest unistada oskaks: 540k special, 300 SL, 220S, CLS, C111 seeria, lisaks muidugi kõiksugused bussid ja race-carid. Kahest tunnist selles muuseumis jääb ilmselgelt väheks.
Bondingu tutvustus – kes veel ei tea, siis bonding on BESTi koostööpartner. Oleme väga sarnased organisatsioonid, kuid nende põhirõhk on job-fairidel, mitte kursustel. Tegutsevad vaid Saksamaal, kokku on neil LBG-sid (Local Bonding Group’e) 11. Suurte messide tõttu on neil väga suured sissetulekud ning promomaterjale on neil ka palju. Näiteks kogu welcome-bag oli täis vaid bondingu enda markereid, märkepabereid, kondoome, žetoone ja komme.
Formula students – Käisime Stuttgarti ülikoolis kahel Formula tiimil külas, kusjuures üks neist ehitab elektriautot. Kuulsime mõtlema tiimi kohta palju põnevat, mõistsime nende erinevusi ning sarnasusi. Mina igatahes jäin nii rahule, et leppisin ühe tiimiga kokku, et augustikuus Itaalias võistlusel kohtume.
Kautex Textron – See on firma, mis tegeleb peamiselt plastikust kütusepaakide tootmisega. Ühe auto juures tundub kütusepaak küllaltki tühine element, kuid tegelikult on seal väga jõhker teadus taga. Igal automudelil on oma disainiga kütusepaak, praegu koosneb paak vähemalt kuuest erinevast kihist ning pidevalt käib uute ideede testimine. Tegemist on hästi rahvusvahelise firmaga ja tudengeid võetakse igalt poolt, eriti otsitakse materjalitehnolooge, keemikuid ja tegelikult kõiki teisi ka! J
Fraunhofer – Tegemist on uuringutele pühendunud organisatsiooniga. Ülikoolis viidi läbi töötuba, mille eesmärk oli meile tutvustada liinitööd ja masstootmist. Kokku kestis see 7 tundi ning vähemalt 2 sellest kulus puhtalt paberlennukite voltimisele. Aga iga korraga läks meie tootmisprotsess töökindlamaks ja sujuvamaks, sest kasutasime erinevaid võtteid. Kokkuvõttes oli see tüütu aga äärmiselt arendav töötuba.
Ja lõpuks Porsche tehas ja sealne muuseum – Kindlalt selle ürituse pärl. Käisime läbi kogu Stuttgartis asuva Porsche kompleksi. Esialgu kuulasime meeliköitvaid presekaid Porsche juhtivtöötajatelt ja liikusime siis edasi tehasesse. Külastasime nii mootori kui ka autode kokkupaneku liine. Hämmastav oli see, et kõik toimib automaatika peal. Võrreldes Kautexiga oli töö planeeritum, sujuvam ja puhtam, just nagu Porschele kohane. Huvitavaid fakte: kuna pind on kõikjal kallis ja ruumi laienemiseks pole, siis kasvab ka Porsche tehas nüüd kõrgustesse; iga Porsche on natuke oma moodi, ükski pole päris sama, sest lähtutakse kliendi soovist; tootmine ainult Saksamaal; 90% varuosadest tuuakse 250 km raadiusest veokitega, seega Porsche on ikka väga ehtne saksa masin; töötajaid valides loeb ikkagi sinu hoiak ja kogemus, mitte hinded paberil; Stuttgartis toodetakse 200 autot päevas; järjekorrad auto tellimiseks on 4-12 kuud, sest tahtjaid on lihtsalt nii palju; Cayenne on enim müüdud mudel, sellega sõidavad enamasti firmajuhtide naised; jõukad firmajuhid ise sõidavad Carrera 911ga; Porsche CEO sõidab 911 GT3-ga.
Saksamaaga tutvumise eesmärgil käisime ühes Saksamaa vanimas linnas Kölnis, tegime kohustusliku City Rally Stuttgartis, külastasime kohalikku pruulikoda ja viimaks ka õllefestivali Cannstatter Volksfest. Viimane oli vapustav kogemus! Järgmisel korral tuleb kindlasti endale soetada Saksamaa rahvuslik kostüüm, et tekitada veel sügavam emotsioon.

Viimane päev ja eksam jäi mul paraku nägemata, sest alustasin juba varahommikul oma teekonda Eestisse, et jõuda kohalikule GA-le. Muidugi oli see otsus õigustatud ning sai väärilise lõpu. Nüüd on aga veelgi enam motti ühel päeval tagasi Saksamaale naasta ja korralikult lõpuni välja minna.
Kui kellegi on veel küsimusi, siis räägin hea meelega, praeguseks tõmbaks otsad kokku. Kokkuvõttes jäin oma esimese kursusega ülimalt rahule ning soovitan teistelgi bondingu kursustele kandideerida, sest nad korraldavad ikkagi oma üritusi teisiti kui meie, nende kursused on tasuta ja ei lähe 3 kursuse loetelusse kirja! 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar